14/6/13

Το θέμα δεν είναι η ΕΡΤ. Εγώ είμαι.

Όταν άνοιξα κι εγώ μετά από καιρό την τηλεόραση για να δω σε ζωντανή μετάδοση να γίνεται πάλι μαύρη η οθόνη της τηλεόρασης λες και είναι σβηστή, σκέφτηκα ότι η ΕΡΤ έκλεισε και έχασαν τις δουλειές τους δυόμιση χιλιάδες άτομα. Αν και δεν ξέρω κανέναν που να δουλεύει στην ΕΡΤ, γνωρίζω πολύ καλά πώς είναι να σε απολύουν. Όμως μέχρι εκεί.

Την επόμενη μέρα ασυναίσθητα πάτησα το ΟΝ στο ραδιόφωνο, όπως συνηθίζω γύρω στα μεσάνυχτα, κι εκεί που έπαιζε αμέσως το τρίτο πρόγραμμα τώρα επικρατούσε μια περίεργη σιωπή. Όχι ησυχία. Σιωπή. Μονωτική ταινία στο στόμα. Και τότε δεν σκέφτηκα ότι κάποια καθίκια έκλεψαν από κάποιους ανθρώπους τις δουλειές τους. Ένιωσα ότι έβαλαν χέρι στη ζωή μου. Γιατί αν η ΕΡΤ είναι κάτι δημόσιο, το τρίτο πρόγραμμα είναι κάτι προσωπικό. Γιατί παραδέχομαι ότι κάποιες εκπομπές του με έχουν συγκλονίσει, κάποιες εκπομπές του έχουν αναβάλλει τα ραντεβού μου, κάποιες εκπομπές του έχουν κάνει τις νύχτες μου ατέλειωτες, όπως για παράδειγμα τότε που άκουσα στην εκπομπή τού Καναβούρη για πρώτη φορά ποιήματα του Παυλοστάθη.

Όταν λοιπόν ένας πορωμένος ακροδεξιός πρωθυπουργός, που τυγχάνει πρώην γκόμενος της Βίσση, έδωσε εντολή σε κάποιον Κεδίκογλου, που τυγχάνει πρώην κριτής της εκπομπής Bravissimo της Κορομηλά να ανακοινώσει με αλαζονεία ότι κλείνει το δημιούργημα του Χατζιδάκι, και μάλιστα με επιχείρημα ότι δεν έκανε τηλεθεάσεις και ότι δεν κατάφερε να γίνει ανταγωνιστικό, ένιωσα να μου επιτίθεται προσωπικά. Ένιωσα αυτόματα να με λέει προβληματικό, να με αποκαλεί μειοψηφία που με το ζόρι με ανέχεται, να με δείχνει με το δάχτυλο στους φίλους του στο Μέγαρο Μαξίμου. Ένιωσα ότι η συγκίνηση που έχω νιώσει δεν υφίσταται, δεν έχω λόγο ύπαρξης, έγινε λάθος. Δεν υπήρξε ποτέ ποιητής με το όνομα Παυλοστάθης. Η λογοκρισία στις αναμνήσεις είναι η χειρότερη μορφή δικτατορίας.

Με λίγα λόγια θέλω να πω ότι κατά βάθος, η απόφαση για το κλείσιμο της ΕΡΤ πηγάζει από τα μετεμφυλιακά σημάδια στη ψυχή του φασισμού που μισούσε βάναυσα τον εχθρό του, επειδή ο φασίστας ήταν ανάπηρος να συγκλονιστεί με τον τρόπο που συγκλονιζόταν ανά πάσα στιγμή ο αντάρτης με τα αυθόρμητα τραγούδια των συντρόφων του. 

Ας τραγουδήσουμε λοιπόν μπροστά στα μούτρα τους.

*

ΥΓ: Σατανική σύμπτωση. Δυο-τρεις μέρες πριν κλείσει η Ερτ, ο Αντρέας μού έστειλε μέσω e-mail λινκ από αρχείο εκπομπών του Γιώργου Κοροπούλη στο γ' πρόγραμμα. Σας το χαρίζω και εγώ με τη σειρά μου αφού πρώτα μου υποσχεθείτε ότι θα το φυλάτε σαν τα μάτια σας.

26 σχόλια:

  1. Αυτό το του υστερόγραφου είναι τα πάντα. Σαν τα μάτια μας.
    Και συμπληρώνω: Το θέμα δεν είναι η ΕΡΤ. Είναι το παιδί μου. Που νεογέννητο άρχισε να ακούει Τρίτο Πρόγραμμα. Και τώρα ακούει τη σιωπή του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κι εγώ βρήκα αρχείο με τις εκπομπές Κοροπούλη-Ευσταθίου και Καραμαγγιώλη! http://tritoprogramma.tumblr.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μαγνητισμένος, κοίταζα το μαύρο, απόλυτο κενό επί μισάωρο, αναπολώντας.
    Άκουσα το κενό. Στο ράδιο. Που άνοιγα από τα 12 και άκουγα τη Λιλιπούπολη και τα τραγούδια της παρέας...
    Τι άλλο θα μας πάρουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ένιωσα όπως τότε που σε μια μετακόμιση έχασα τα αποκόμματα των συναυλιών που μάζευα από μικρή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ευχαριστώ θερμότατα για τα αρχεία των εκπομπών...θησαυρός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. επιτελους απ ολα αυτα που λεγονται για την ερτ μ αυτο νιωθω να ταυτιζομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όλα τα λεφτά, η φράση «ο φασίστας ήταν ανάπηρος να συγκλονιστεί με τον τρόπο που συγκλονιζόταν ανά πάσα στιγμή ο αντάρτης με τα αυθόρμητα τραγούδια των συντρόφων του».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συμπάσχω. Ευχαριστώ για τα λινκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είναι, το μαύρο και η σιωπή, η αισθητική αποτύπωση μιας πορείας;
    Μήπως αυτό αντί να συσκοτίζει, φωτίζει;

    Το τρίτο αν και συχνότατα κονσέρβα-ίσως ενίοτε και γι αυτό-ήταν όπως ακριβώς το παραθέτεις.
    Εγώ σε ευχαριστώ για τον Παυλοστάθη-ο Κοροπούλης είναι μεγάλη αγάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το θέμα είναι η Σιωπή, το Φίμωτρο που ο πανταχού παρών φασισμός επιβάλλει με φωτιά και ατσάλι.

    Και ακόμη ίσως πιο σημαντικό: η διαγραφή της πολιτιστικής μνήμης, του παρελθόντος χρόνου. Να μην θυμώμαστε πια κανέναν παράδεισο, να μη νοσταλγούμε τίποτα από το χθές. Και αυτή η διαγραφή ξεχερσώνει το χωράφι των ονείρων μας.

    Καλημέρα σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. μπραβο ρε αγορι,
    χαιρομαι που συμφωνουμε στο οτι
    ''ο πολεμος με το φασισμο ειναι (και)
    πολιτισμικος, αισθητικος'' δεν μπορουν να νιωσουν
    σε ιδιες συναισθηματικες συχνοτητες,
    ειναι βαρια αναγνωριση αυτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. νομιζω το οτι τα ειχε με τη βισση ηταν θετικο στη ζωη του χαχαχα! ζουμε μερες ιστορικες απλα ειμαστε κατωτεροι των περιστασεων ! ολοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μαυρίλα και βουβαμάρα. Έτσι μας θέλουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Λιλή Φραγκάκη..14 Ιουνίου 2013 - 11:47 μ.μ.

    ευχαριστώωωωωωωωωωωωωωω...!!!!!!!!!!! για τον Κοροπούλη ευχαριστώωωωωωωωωωω!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Οταν στερευουν τα επιχειρηματα, αρχιζουν οι προσωπικες επιθεσεις. Αυτος τα ειχε με την Βισση, αυτος ηταν κριτης στην Κορομηλα, λες και εσυ εισαι ο αναμαρτητος... Ελα ομως που εγω αντιθετα με εσας μπορω να ζησω και χωρις Παυλοσταθη, ενω καθε Κυριακη με ευχαριστουσε να ακουω για τα ποδοσφαιρικα θεματα απο την ερασπορ ωσπου ξαφνικα οι συνδικαλισταραδες αποφασισαν οτι θελουν να κανουν απεργια καθε Κυριακη για μηνες. Και επειδη ειμαι ελευθερος επαγγελματιας επρεπε να μου βαλουν κανεναν καινουργιο φορο για να ικανοποιησουν τα αιτηματα τους, συν το οτι εχω 3 ρολογια της ΔΕΗ λογω δουλειας μου κοστζει λιγο ακριβα η αγαπη σας για τον Παυλοσταθη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και σε μένα μεγάλε κοστίζουν ακριβά το σχολείο του χωριού σου, η συγκοινωνία για να πας σίτι σου, το νοσοκομείο της πόλης σου κ.α. που ποτέ "ΕΓΩ" δεν θα τα χρησιμοποιήσω. Γιατί να τα πληρώνω;;; Να τα κλείσουν αμέσως!
      Μιχάλης

      Διαγραφή
    2. Θα τα κλεισουν σιγουρα μεγαλε. Αν δεν βαλουμε μυαλο και συνεχισουμε να υπερασπιζομαστε και να πληρωνουμε τους συνδικαλισταραδες της ΕΡΤ που δεν πηγαν ουτε μια μερα για μεροκαματο τουλαχιστον οι μισοι απο αυτους, ολο και κανενα νοσοκομειο θα βρεθει να κλεισει για να βγαλουμε τα μισθα τους.

      Διαγραφή
    3. Φαντάζομαι, τα ίδια θα έλεγες πριν ένα μήνα για τους εκπαιδευτικούς, πιο πριν για τους εργαζόμενους στα ΜΜΜ και για όλους τους "συνδικαλισταράδες" που διεκδικούν τα αυτονόητα. Και είμαι σίγουρος πως τα ίδια θα λες όταν θα κλείσουν και νοσοκομεία. Προσπερνάω οτι δεν κατάλαβες το νόημα του προηγούμενου σχολίου μου περί κοινωνικού αυτοματισμού...

      Διαγραφή
    4. Ε, αφου εσυ φανταζεσαι, τοτε τα δικα μου σχολια περιττευουν... Παντως εχεις φαντασια αφου λες πως οι "συνδικαλισταραδες" οπως τους αποκαλω διεκδικουν τα αυτονοητα.....
      ΓΕΛΑΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ

      Διαγραφή
    5. ....Το τραγικό του χαρακτήρα μου είναι ότι συμφωνώ και με τους δύο σας... [γι' αυτό και όταν γίνει η επανάσταση θα τρώω ξύλο όποια πλευρά και αν νικήσει]

      Διαγραφή
  16. το ότι εμένα μου αρέσει ο Παυλοστάθης και σένα η αθλητική κυριακή σε καμία περίπτωση δεν με κάνει ανώτερο όν.

    το ότι εσύ με κατηγορείς για τα οικονομικά σου επειδή μου αρέσει ο Παυλοστάθης σε κάνει όν κατώτερο και παρασιτικό.

    πορτατίφ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @Anonymos 4:59

    Και ο πολιτισμός ;
    Θα σου πω εγω.
    Στ'αρχιδια σου.

    Προτεινω δε μια μέρα του χρόνου να ονομαστέι η μέρα της σπαλομπριζόλας. Να παιρνετε εσεις οι ψυχραιμες φωνες ολη την φαμιλια και να τρώτε κρέατα στην θράκα με τα λεφτά που γλιτώσατε απο τα κλεισιμο της ερτ (τοσα λεφτά πληρωνεις ντε...)

    MS

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Φιλε πορτατιφ ηρεμησε...
    διαλογο προσπαθουμε να κανουμε κι εσυ συνεχιζεις τους προσωπικους χαρακτηρισμους.
    Αν δεν αντεχεις αποψεις διαφορετικες απο τη δικια σου κλεισε τα σχολια.
    Φιλε ΜS, δεν νομιζω 80 κηπουροι σε τετοιους καιρους να παραγουν πολιτισμο. Οσο για τη μερα της σπαλομπριζολας, αν κυκλοφορησεις λιγο στους δρομους θα βρεις πολυ κοσμο να εκλιπαρει για μια.
    Θα μου πεις, ποιος φταιει για ολη αυτη την καταντια? Ξερουμε πολυ καλα ποιοι φταινε αλλα το θεμα ειναι τι κανουμε απο εδω και περα.

    ΧΡΗΣΤΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Γιατί διάλεξαν την ΕΡΤ

    http://failedevolution.blogspot.gr/2013/06/blog-post_15.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  20. Μια άλλη άποψη...
    http://www.capital.gr/news.asp?id=1816117

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ("Στοιχεία για την αγορά χαλκού", Τρίτο): Σε ευχαριστώ για το πολύτιμο δώρο σου, ακριβέ μου σύντροφε!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πόρτα πόρτα